82. De verkenners

29 mei 2022 - Le Bourg-d'Oisans, Frankrijk

Een fragment uit het kinderboek ‘Twee padvindertjes op verkenningstocht’:

En daar gingen ze….. de één nog onwetend over wat hem te wachten zou staan, voor de ander was het alweer drie jaar geleden dat hij hier voor het laatst was geweest. Wat zouden ze tegenkomen op deze tocht? Zou het meevallen of juist niet? 😉

Vandaag hebben we 1 keer de Alpe d’Huez beklommen. Het ging niet om de snelste tijd, maar om ervaring op te doen: voor Marcel was het de eerste keer dat hij deze berg ging beklimmen en voor mij ging het om: ‘Hoe was het ook alweer en hoe zou het nu gaan’.

Toch wat zenuwachtig begonnen we aan de beklimming. We gingen er vanuit dat we meer Nederlanders vandaag op de berg tegen zouden komen, maar wat we niet verwacht hadden was dat er ook nu al mensen langs de kant van de weg zouden staan die ons zouden aanmoedigen. Hoe motiverend was dat! Een mooi voorproefje voor komende donderdag. En dan staan er duizenden mensen!

Elk half uur ben ik even gestopt om wat te eten en niet dat ik nou zo’n ervaringsdeskundige ben, maar tijdens deze pauzes heb ik andere renners nog van een paar tips kunnen voorzien die ze dankbaar in ontvangst namen.

Trouwens, onderweg nam ik ook even de tijd om achterom te kijken, zie hier het prachtige uitzicht inclusief de verschillende bochten:82. De bochten

Marcel en ik hadden afgesproken dat ieder zijn eigen tempo zou fietsen en dat we 1 kilometer voor de finish elkaar zouden treffen om zo gezamenlijk naar het eindpunt te fietsen. Het was echt geweldig om dit zo samen te doen!
82. Boven!

De eindconclusie: met een positief gevoel gaan we richting donderdag (of we dat morgenochtend ook nog vinden als we onze bedden uitrollen is natuurlijk nog maar de vraag! 😂). Het is echt een super goede keuze geweest om hier gisteren al naar toe te komen. Bijkomen van de week ervoor, de sfeer meekrijgen van deze bijzondere week, enzovoort, enzovoort.
82. Super tevreden

De beklimming en de afdaling zijn ook nog gefilmd. Het afdalingsfilmpje is er al, want ja, die ging sneller. 😁 Ga hiervoor naar de Video pagina.
De beklimming volgt morgen.

1. Marcel:
    29 mei 2022
    Dit was al een unieke ervaring, mijn 1ste echte berg en bovenop opgewacht worden :-D
    Nu uitrusten en op naar donderdag. Dan waarschijnlijk weer zenuwachtig om naar boven en beneden te rijden, maar ik heb er ook heel veel zin in.
    Leuk samen hier!!
  2. Peter:
    29 mei 2022
    Ja, hier heb ik natuurlijk niks meer aan toe te voegen. 🤟
  3. Cindy:
    29 mei 2022
    Lekker bezig mannen! Succes !
  4. Peter:
    29 mei 2022
    Ja, dit was een hele goede generale. En niet alleen voor het fietsen, maar de complete 'ambiance'! 😊
  5. Willem:
    31 mei 2022
    Ik geniet van jullie aanpak. Heerlijk om te volgen.
  6. Peter:
    31 mei 2022
    Dank je! En je kunt gelijk door naar het volgende verhaal. 😄