83. Kaarsen en Hartenkretenmuur

30 mei 2022 - Le Bourg-d'Oisans, Frankrijk

Zoals gisterenavond beloofd: ga snel naar het Video gedeelte en ervaar de Alpe d’Huez! Iets meer dan anderhalf uur klimmen in vier korte filmpjes. Ik zou ze niet allemaal achter elkaar kijken, maar spreid de bewondering! 😁

Vandaag hebben we de startbordjes en tijdregistratiechips opgehaald. Dit kon bij het Palais des Sports bovenaan de berg. Nou, deze keer zijn we maar even met de auto omhoog gereden. 😉
83. Startbordjes

Onderweg zijn we bij de kerk in bocht 7 gestopt. Met de fiets is dat toch iets minder makkelijk.
83. Kerk bocht 7 (1)

83. Kerk bocht 7 (2)
(ja, ik weet het, Marcel is ‘ietsje’ groter dan ik 😂)

Naast het ophalen van de startbewijzen was er ook de mogelijkheid om kaarsen te kopen en een boodschap achter te laten op de ‘Hartenkretenmuur’. Ik heb twee kaarsen gekocht, 1 voor Francis en 1 voor Marianne. Deze zullen donderdag door de vrijwilligers in de bocht van jouw keuze worden neergezet en aangestoken. Ik heb gekozen voor bocht 19 en 20, de geboortedagen van deze twee dames (19 en 20 oktober).
83. Kaars Francis   83. Kaars Marianne   83. Hartenkretenmuur

Deze twee bochten liggen trouwens in het zwaarste gedeelte van de klim. Ik weet nu al dat, als ik voorbij deze bochten fiets, het mij een extra boost zal geven!!

In het volgende filmpje zie je hoe dit er dan in het echt uit gaat ziet: https://youtu.be/ooeR-W6csB0