84. Woar bende gij nou?

31 mei 2022 - Le Bourg-d'Oisans, Frankrijk

Zoals jullie onderhand wel al gemerkt hebben krijgen jullie nu dagelijks iets van me te horen. Deze reeks begint bijna te lijken op een ‘Lief dagboek, wat ik vandaag nou allemaal heb meegemaakt’. 😉

Gisteren ben ik gestart met ‘Koolhydraten stapelen’. Op de Alpe d’HuZes website kun je informatie vinden over voeding voor en tijdens de beklimmingen. Hierover staat onder andere het volgende geschreven: ‘Om zes keer de Alpe d’Huez op te klimmen verbruikt een man van 70 kilo circa 8.000 kilocalorieën. Dit komt overeen met vier tot vijf bruine broden of zo’n tien kilo bananen!’ Nu weeg ik wel geen 70 kilo, maar het leek me wel verstandig om een paar weken geleden wederom contact op te nemen met mijn voedingsdeskundige. Ik had haar een aantal jaar geleden ook al benaderd over mijn dagelijkse eetpatroon en wat ik extra / anders zou moeten doen ter voorbereiding op de Alpe d’HuZes.
Het idee is om gedurende drie dagen voorafgaand aan de ‘inspanning’ meer te eten om zodoende reserve op te bouwen voor die dag. En nee, daar wordt dan niet friet, pizza’s en BigMacs mee bedoeld. 😉 Het komt neer op het verruimen van het aantal boterhammen, zoet beleg, ranja, fruit, aardappelen, rijst en pasta. Nou, daar ben ik druk mee bezig!
Een goede tip was wel om dit een keertje van te voren uit te proberen. Want ja, je wilt niet hebben dat je ziek, zwak en misselijk aan de start verschijnt omdat je lichaam toch een beetje tegensputtert. Toen ik twee weken geleden een dag naar de Ardennen ben gegaan heb ik daarvoor flink aan de pasta gezeten. En ja, ik zal nooit weten of het nou hierdoor kwam of niet, maar ik had toen in ieder geval wel een succesvolle fietsdag!

Daarnet heb ik trouwens het startbordje aan mijn fiets bevestigd, evenals de knuffels die ik van de kinderen heb gekregen. Mocht ik het tijdens het fietsen lichamelijk en/of mentaal even zwaar krijgen en mijn hoofd naar beneden laten zakken dan zullen de knuffels me zeker weer een glimlach op mijn mond toveren! 😊
84. Startbordje en knuffels

Tot slot: als je donderdag wilt weten waar ik gedurende de dag uithang, dan kan dat via de Alpe d’HuZes app. Vind je het leuk om me te volgen? Hieronder volgt een kort stappenplan:
1. Download de Alpe d’HuZes app op je telefoon
84. Alpe d'HuZes app
2. Onderin klik je op ‘Deelnemers’
84. Deelnemers
3. Druk rechtsonder op het rode rondje met het plusje
4. Bovenin kun je nu mijn naam of mijn startnummer invullen: dat is 2103. Marcel en Bas hebben nummers 2104 en 2105
5. Druk op het hartje en dan ben ik je favoriet! 😁
(mocht je liever een bekende Nederlander volgen dan kan dat ook: Guido Weijers en Jan Versteegh zijn in ieder geval van de partij)
6. Onderin in de app bij ‘Live’ kun je dan ons volgen. Maar…. we zijn ‘Nog niet gestart’ 😂
84. Live
Wil je de app niet downloaden: de klimtijden worden donderdag ook direct gepubliceerd op de website (http://www.opgevenisgeenoptie.nl).

En nu is het tijd voor een bordje macaroni! 😉

1. Marcel:
    Eet smakelijk Peter!
    Komt helemaal goed de komende dagen stapelen :-)
  2. Peter:
    31 mei 2022
    Ik doe mijn uiterste best!! 😂
  3. Jan-Willem:
    31 mei 2022
    Ik ga jullie zeker volgen!!! Misschien niet vanaf de start... maar zeker gedurende de dag!! Succes! (ook met de pasta en de rijst....)
  4. Peter:
    Sta je niet op om 5 voor half 5?? 😅