90. Let’s start something new!

9 juli 2022 - Geldrop, Nederland

De Alpe d'HuZes is geweest, mijn laatste verhaal hierover geschreven…. De reis zet zich voort, maar nu met een nieuwe bestemming!
90. Let’s start something new

En misschien denk je nu wel: 'Wat heb je nu weer bedacht?' 🙈

Nou, eind augustus wil ik (met de auto!) naar het zuiden van Frankrijk rijden om die andere 'Nederlandse' berg te beklimmen: de Mont Ventoux, oftewel de Kale berg! Vanuit drie dorpen kun je de top bereiken, dus om dat op 1 dag te doen is een mooie uitdaging ... toch? 😁

Mijn zoektocht naar een nieuw doel begon eerlijk gezegd eigenlijk al voor de Alpe d’HuZes, ik had het echter nog tegen niemand gezegd. Toen ik hier half mei met de fysio over wilde beginnen zei hij resoluut: ‘Ga jij nou eerst maar eens even die Alpe d'HuZes doen, daarna praten we wel verder’. 😉

Twee weken geleden heb ik mijn idee aan Caroline verteld, wetende dat dit wederom impact zou hebben op haar en ons gezin. Ze vond het goed, maar zei toen wel: ‘Maar daarna is het wel eventjes gedaan met je avonturen!’. 😊 En terecht!!

Ik ben Caroline mega dankbaar voor deze nieuwe mogelijkheid! Het wordt een compleet andere ervaring, het is niet 'gewoon even een andere berg beklimmen'. Maar daar ga ik jullie de komende weken zeker meer over vertellen.

Voor nu is het weer terug op de fiets stappen en informatie verzamelen. Ik heb al een aantal Ventoux-beklimmers gesproken en ben enthousiast aan het lezen in ‘De bijbel van elke Ventouxbedwinger’: een 300 pagina dik boek vol met van alles over deze berg.
90. Boek De Kale berg

Ik heb er zin in!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Marcel:
    9 juli 2022
    Wat een gave nieuwe uitdaging Peter.
    Houdt mij zeker op de hoogte van de ontwikkelingen, ik ben erg nieuwsgierig!
    Alvast heel veel succes en ook veel plezier met alle voorbereidingen
  2. Peter:
    9 juli 2022
    Ja, ik ben ook erg benieuwd naar welke ervaring deze berg me gaat brengen. 🙃
  3. Willem:
    😁😁😁
  4. Peter:
    9 juli 2022
    Ik heb de indruk dat het niet geheel als een verrassing kwam? 😁
  5. Willem:
    9 juli 2022
    Jazeker. En herkenbaar. Het eerste wat ik na de Camino zei dat ik het wel even had gezien.
    Maar… 7 oktober ga ik weer lopen van Porto naar Santiago. 16 dagen denk ik.
  6. Peter:
    9 juli 2022
    Oh wauw!!! Heel veel plezier gewenst bij de voorbereidingen. En ik kijk zeker uit naar je nieuwe verhalen op je blog. 😉
  7. Cindy:
    9 juli 2022
    Hahaha, verrast me niet helemaal !
  8. Peter:
    9 juli 2022
    Ha, ha, sommige mensen beginnen me te kennen... 😊