96. Een verhaal over mijn kuiten … en meer

18 augustus 2022 - Geldrop, Nederland

De afgelopen twee weken hebben we van een heerlijke vakantie in Duitsland genoten. Tot rust komen was het hoofdmotto, maar we zaten in een dusdanig heuvelachtig gebied dat het ook gelijk als ‘trainingskamp’ gediend heeft.

Het begon al op het vakantiepark zelf: de vakantiehuizen zijn op een helling gebouwd, dus naast dat we een super mooi uitzicht hadden waren de trappen ook erg goed voor onze kuiten. 😉
96. Uitzicht vakantiehuis    96. Trappen vakantiehuis

Na een paar dagen acclimatiseren hebben we een 3,5 kilometer lange ‘blote voeten’-pad gelopen. De wandelroute begon met een modderbad, een bijzondere ervaring moet ik je zeggen. Maar wederom: goed voor de kuitjes! 😁
96. Blote voeten pad96. Modderbad

Maar na al dat wandelen was dan toch ook het fietsen aan de beurt: om aan de gehuurde mountainbike te wennen heb ik eerst een relatief korte maar steile ‘Avondetappe’ afgelegd. De stukken van 10% waren goede kuitenbijtertjes. 😂
96. Kuitenbijtertje

De dag erna was het tijd om lekker rond te sjouwen in het Nationalpark ‘Hunsrück-Hochwald’: 90 kilometer lang met om en nabij 1.500 hoogtemeters.
Wat een prachtige omgeving! Ik kwam echt ogen en oren te kort! Die laatste had ik trouwens helemaal niet nodig, want wat een weelde: het was super stil, ik ben in al die uren bijna niemand tegen gekomen, geen massa toerisme, gewoon het bos en ik.
Verder kon ik al een beetje wennen aan een tas vol met eten en drinken op mijn rug, want op de fiets zaten helaas geen bidonhouders. En dat de route voornamelijk door het bos ging, over grindpaden, paadjes met stenen, hobbels en gaten was ook een goede oefening voor de eventuele Galérien! 😊
96. Hobbel de bobbel   96. Erbeskopf   96. Nationalpark Hunsrück-Hochwald

Tot slot moest ik onderweg nog wel af en toe oppassen:
96. Golfballen   96. Windmolen
(maar met bijna 30 graden Celsius was de kans op het laatste wel erg klein! 😂)

Conclusie na een dagje 'mountainbiken': Es war super toll… und schwer!

Al met al hebben de afgelopen twee weken me zeker de benodigde rust opgeleverd, maar ook mijn kuiten hebben wat extra krachttraining gehad.
En naast Limburg en de Ardennen heb ik nu dus ook een nieuwe fietsomgeving ontdekt op slechts 3 uurtjes rijden! Volgend voorjaar maar weer eens een fietsweekendje organiseren. 😉

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Marcel:
    18 augustus 2022
    Klinkt als een leuk uitje volgend jaar, onder voorbehoud meld ik me graag aan 🥳🚵‍♂️
    Al is 90km met 1.500 hoogtemeters echt wel bikkel. Ik was na 600 hoogtemeters vandaag al aardig op...
  2. Peter:
    18 augustus 2022
    Ha, ha, je hebt nog eventjes om te trainen. 😁 Ik stuur binnenkort wel alvast een datumprikker. 😂
  3. Jan-Willem:
    19 augustus 2022
    Goed bezig hoor!
    En bovendien je huid ook nog een lekkere "opfrisser" gehad in het modderbad! (of ben je er niet even doorheen gerold)
  4. Peter:
    19 augustus 2022