97. Wie o wie?

25 augustus 2022 - Geldrop, Nederland

Het voordeel van net terug zijn van vakantie en na een week alweer vertrekken: je hoeft je tas niet helemaal uit te pakken. Een schone onderbroek erin en je bent weer klaar voor vertrek! 😂

Nee, was het maar zo makkelijk. De komende reis heeft een andere bestemming, een ander doel. En hiervoor zijn echt andere spullen nodig.

Maar gelukkig is er al veel gedaan:

• Leeswerk: het boek ‘De Kale berg’ is uit en ik heb genoeg internetpagina’s bekeken op zoek naar relevante informatie (én gevonden!)
  • Boodschappenlijst: naast heel veel macaroni toch ook nog wel een paar andere dingen 😉
  • Blog: omdat ik het leuk vind om te schrijven en jullie mee te nemen tijdens deze nieuwe reis
  • Route: op zich redelijk makkelijk: 1.000 kilometer naar het zuiden
  • Tijdschema: aangezien ik geen enkele ervaring heb met het beklimmen van de Mont Ventoux heb ik, op basis van wat ik gelezen heb, wat op papier gezet. Hier heb ik ook nog een ‘Jeetje, het gaat toch beter dan verwacht’ en een ‘Hmmm, het valt toch wel een beetje tegen’-scenario aan toegevoegd
  • De Cinglé stempelkaart: ligt al in de koffer!
  • What’s app: nieuwe groep aangemaakt, deze keer gelijk met de instelling dat alleen ik berichtjes kan versturen 😉
  • Tweewielers: ook het materiaal moet natuurlijk in goede staat zijn. Zowel mijn racefiets als de mountainbike zijn ‘vakkundig’ gecontroleerd
  • Training: oh ja, misschien toch ook nog wel handig: net nog op de fiets gezeten om die beentjes een beetje soepel te houden
  • En tenslotte: leuk om te benoemen, maar het hoort niet echt bij inpakken: mijn verjaardag. Afgelopen dinsdag mocht ik weer een extra kaarsje uitblazen. Grappig: op je 45e de Alpe d’Huez beklimmen, op je 46e de Mont Ventoux, terwijl er qua tijd nog geen 3 maanden tussen zit! 😉
    En bij verjaardagen horen natuurlijk ook felicitaties. Op de dag zelf kreeg ik de volgende verjaardagskaart:
    97. Verjaardagskaart buitenkant
    Heel toepasselijk!
    Je opent vervolgens de kaart en ja, van wie zijn deze gelukwensen eigenlijk? 😂
    97. Verjaardagskaart binnenkant
    Vroeger kon je een kaart nog wel herkennen aan het handschrift, maar ja, in dit digitale tijdperk…. Dus wie o wie is de rechtmatige eige…. euh verzender? Laat het me weten, laat het me weten. Dan kan ik hem/haar hartelijk bedanken! 😉

Wat staat er nu nog op mijn To do-lijstje:

• Laatste dingen inpakken (waarbij ik die schone onderbroek echt niet moet vergeten! 😁)
  • Boodschappen doen: boter, kaas en … bananen natuurlijk!
  • En last but not least: Caroline en de kinderen flink knuffelen

En als het bovenstaande allemaal gedaan is dan ben ik klaar om zondag in alle vroegte te vertrekken.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Cindy:
    25 augustus 2022
    Heel veel succes, veel plezier en natuurlijk nog gefeliciteerd met je verjaardag!
  2. Peter:
    25 augustus 2022
    Dank je, dank je en.... dank je!! 😊
  3. Marcel:
    25 augustus 2022
    Succes met de laatste voorbereidingen en houdt ons inderdaad goed op de "hoogte"(meters) 🚵‍♂️👍🏻😉
  4. Peter:
    Ha, ha, grappenmaker!! Hopelijk stijg ik tot grote hoogte. 😂🙈
  5. Jan-Willem:
    26 augustus 2022
    Eerst maar veilig daar aankomen en dan relaxed die berg beklimmen! Hopelijk speelt het weer in je voordeel ;) Succes!
  6. Peter:
    27 augustus 2022
    Thanks! Vooralsnog lijkt het goed weer te zijn dinsdag. Fingers crossed! 🤞
  7. Broer:
    28 augustus 2022
    Ze zeggen dat als je 50 bent geworden dat het dan berg afwaarts gaat (volgens mijn huisarts afgelopen woensdagavond). Zie hier al het mooie voorbeeld: onze namen zijn van de kaart ge-enterd (is dit correct nederland meester de Doelder?).
  8. Peter:
    28 augustus 2022